پلاک 14
پلاک 14
دستنوشته ها ی یک خبرنگار

ساده گی ما مذهبی ها گاها بیشترین آسیب رو به اجتماع معتقدمون میزنه .اینکه میگن یک عمل درست اثرش خیلی بیشتر از صدها ساعت سخنرانیه واقعا درسته .حالا حسابشو بکنید یک عمل نادرست به اشتباه درست قلمداد بشه مثل اون پیغمبر دورغینی که بعدا پشیمون میشه ازکارش و میاد وسط میدون داد میزنه آی ملت من به شما دروغ گفتم و دین واقعی اینی که من مدعی اون هستم نیست،میمونه که مردم بعد ازشنیدن حرفاش تازه خوشحال هم میشن و میگن تو خیلی آدم درستکار و باخلوصی هستی که اینارو میگی واگه اینطور نبود که حاضر نمیشدی علیه خودت حرف بزنی پس واقعا پیغمبر خدایی...!

امروزتوی مسجد گوهرشاد نشسته بودم یکطرفم یه پیرمرد شهرستانی نشسته بود که البته سرزبون داشت بهش نمیومد آدم ساده ای باشه .طرف دیگه م هم یکی ازاینهایی بود که وقتی میخواست نماز بخونه مثلا میگفت :خدایا نیت میکنم که 4رکعت نماز ظهربخوانم به امامت فلان کس برای رضای تو...یا اینکه تمام حروف رو باید ازمخرج اصلی مثلا ادا میکرد .بعد ازدعا و کمی درد ودل وقت نماز که شد نگاهم به جورابام افتاد و متوجه شدم بجای جوراب خودم ،جوراب برادرمو اشتباه آوردم امکان تماس که اون موقع ازحرم نداشتم ونمیدونستم هم که راضی هست یا نه برای همین تصمیم گرفتم ازپام درش بیارم که بخاطر یه جوراب نمازمو ازدست ندم .همزمان بامن این آقایی که خیلی با وسواس نماز میخوند هم جورابشو ازپاش درآورد. یه باره چشمم به این پیرمرده افتاد که داشت به ما نگاه میکرد.

به لحظه نکشید که دیدم اونم جورابشو درآورد و گذاشت کنار دستش درحالیکه اصلا بخودش اجازه نداد ازمن سوال کنه برای چی جورابتو درآوردی؟ آیا دلیل شرعی وجود داره یا نکته ای هست که من ازش خبرندارم ؟

حالا این بنده خدا تاآخرعمرش توذهنش میمونه که اگه اومد حرم امام رضا(ع) وقت نماز باید جورابشو دربیاره حالا چرا نمیدونم کی باید جواب بده ...

آخه چرا ما اینقدر ساده ایم ؟ و اجازه میدیم هرکسی هربدعتی رو وارد باور و اعتقاد ما بکنه ؟مگه درهمین اعتقاد و باور ما وجود نداره که ندونستن عیب نیست بلکه نپرسیدن عیبه... بخدا به همین راحتی خرافات وارد باورهای ماشده و حالا حالا هم بیرون رفتنی نیست.


نظرات شما عزیزان:

رزا سادات
ساعت14:49---3 خرداد 1391
اين عكس شما و طاهاست؟
انشاالله زنده باشه و سايه پدر بالاي سرش

گل براي طاهاست


ایریت
ساعت7:49---3 خرداد 1391
سلام حاج آقا

شما چرا این قدر ساده اید ؟ شاید اونم برای خودش دلیل موجه داشته و به شما نگفته! شاید اونم جوراب غصبی پا کرده بوده یا پاک نبوده یا ...

راستی برادرتون اینقدر سختگیره که جورابشو می ترسین پا کنین ؟ زیارت غصبی رو چیکار می کنین ؟ نمازاتون رو کامل باید می خوندید

ی وقت من نگم زیارت قبول ها

ماه رجب ما رو زیاد دعا کنین


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









نوشته شده در تاریخ سه شنبه 2 خرداد 1391 توسط علی جعفری

برچسب ها: گوهرشاد حرم امام رضا ساده گی  نماز  اعتقاد خرافات 
مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Blog Skin